IXO Museum
Re: IXO Museum
Odkud je ta informace? Nějak nemůžu najít. Škoda té černé barvy, ve vitríně nevynikne.
Re: IXO Museum
Aha, už jsem myslel, že někdo konečně vydal nového "veterána" v kovu
Re: IXO Museum
IXO nám takový model určitě nevyrobí. Možná tak maximálně Autocult:
Má to být údajně Tatra 80 1937, ovšem přiznávám, že si nejsem vůbec jistý. Fotky jsem našel náhodou. Vůz je karosovaný u Petery. To je podle cedule jasné. Podvozky T80 ke karosování vznikly tři. Jeden dostal karoserii u Sodomky, ale ostatní nevím. Pokud je to fakt pravda, tak by to byl poslední vyrobený
Má to být údajně Tatra 80 1937, ovšem přiznávám, že si nejsem vůbec jistý. Fotky jsem našel náhodou. Vůz je karosovaný u Petery. To je podle cedule jasné. Podvozky T80 ke karosování vznikly tři. Jeden dostal karoserii u Sodomky, ale ostatní nevím. Pokud je to fakt pravda, tak by to byl poslední vyrobený
Re: IXO Museum
Zvláštny nos, neviem či takto komplikovaný bol aj v tej dobe atraktívny? Asi. Vidím to prvýkrát.
Je vydaná kniha PETERA, ak je to jeho dielo, mala by tam byť táto T80. Ale ceduľa to asi istí.
Pozeral som iné knihy čo mám, ale nie je tam o nej zmienka. Tatrovácky historik Karel Rosenkranz vo svojej knihe k 100. výročiu Tatry uvádza tieto počty vyrobených T80. Sodomka urobil minimálne 2 dvojdverové kabriolety alebo sport-kabriolety. Neviem aký je medzi nimi rozdiel, ale asi bude podstatný, keď to takto v tabuľke rozdelil. Boli dvoj aj štvordverové cabria T80, či to je ono?
Je vydaná kniha PETERA, ak je to jeho dielo, mala by tam byť táto T80. Ale ceduľa to asi istí.
Pozeral som iné knihy čo mám, ale nie je tam o nej zmienka. Tatrovácky historik Karel Rosenkranz vo svojej knihe k 100. výročiu Tatry uvádza tieto počty vyrobených T80. Sodomka urobil minimálne 2 dvojdverové kabriolety alebo sport-kabriolety. Neviem aký je medzi nimi rozdiel, ale asi bude podstatný, keď to takto v tabuľke rozdelil. Boli dvoj aj štvordverové cabria T80, či to je ono?
Re: IXO Museum
Komplikované masky v módě asi byly a ta horní část vzdáleně připomíná Tatru 75. Tak možná ano. Tabulka je poněkud zvláštní. Pokud byly karosované 2 kabriolety u Sodomky a ta limuzína u Petery, tak byly podvozky minimálně 3. Jinak to vidím stejně. Otevřené karoserie se liší počtem dveří. Zkusím ještě zapátrat doma. V knize “Tři životy slavného Schitova kabrioletu” je seznam ze zakázkové knihy. Tak tam snad bude. Teď jsem v kanceláři
Re: IXO Museum
To auto zjevně existovalo, tak snad fotek vzniklo víc. Ještě zkusím podle času pátrat. Divné je, že jsem na karoserii neviděl žádné logo. Na stránkách Tatra-club.com jsem našel informaci, že poslední dvanáctiválec byl v poloaerodynamickém provedení, což by odpovídalo. Na druhé straně je pravda, že pokud by někdo chtěl modýlek T80 ve větším počtu vyrábět, tak by nejspíš vybral tmavě modrý kabriolet mýdlového krále. Nebo notoricky známý prezidentský landaulet
Re: IXO Museum
Tatra 80 Petera má bočné foto aj v knihe Dvě století českých automobilů. Takže je to pre pravých tatrovákoch známy model.
Mňa to aspoň opäť vtiahlo do listovania v knihách a prečítaniu si zopár zaujímavých info.
Keby Autocult sa rozhodol pre nejakú T80, tak by som privítal najradšej niektorý z dvojmiestných elegantných kabrioletov. So zatiahnutou strechou.
Mňa to aspoň opäť vtiahlo do listovania v knihách a prečítaniu si zopár zaujímavých info.
Keby Autocult sa rozhodol pre nejakú T80, tak by som privítal najradšej niektorý z dvojmiestných elegantných kabrioletov. So zatiahnutou strechou.
Re: IXO Museum
Bezva a díky! Nejvíc by se mi líbil kabriolet, který jsem už zmínil. Tmavě modrý se světlou střechou. Byl by to krásný modýlek a jako bonus je to auto s úžasným příběhem
- Přílohy
-
- IMG_4245.jpeg (69.85 KiB) Zobrazeno 155 x